Yazılım Mühendisliği

Yazılım Mühendisliği Öğrencisi

Sorular ile Yazılım Mühendisliği 3/4 [Özcan Acar ile röportaj]


Yazı Hakkında

Bu yazı serisi Türkiye’de ve diğer ülkelerde Yazılım Mühendisliği denildiğinde akla gelecek kişilere bir öğrenci olarak gönderdiğim soruların cevaplarını içermektedir.

Soru Gönderdiğim Kimseler

Cihat Altuntaş : En kaliteli Türkçe Yazılım Mühendisliği sayfasının yazarı.

Özcan Acar : Dünyanın sayılı Java Şampiyonlarından birisi ayrıca www.btsoru.com ’un sahibi.

(şu andaki röportaj)

Dr A.F. Blackwell (Kembiriç Üniversitesi’nde öğretim görevlisi bir hocamız, kendisi İnsan Bilgisayar İletişimi ile Yazılım Mühendisliği hakkında dersler veriyor

(okumak için tıklayınız)

Paul Paulson (Yurtdışında Yazılım Mühendisliği yapan birisi.)

(okumak için tıklayınız)

Bu yazıda kiminle röportaj yapacağız

Bu yazıda Extreme Programming ve Java Tasarım Şablonları ve Yazılım Mimarileri yazarı Özcan Acar Beyefendi ile röportaj yapacağız. Kendisi hakkındaki bilgileri http://ozcanacar.com/ ‘dan öğrenebilirsiniz.

Cevaplar hakkında bir husus daha

Özcan Bey aynı zamanda kendisine ait ozcanacar.com ve kurumsaljava.com’da blog yazarı olmasından dolayı, kendisine verilen sorulara bloğundaki eski yazılarını referans göstermiş. Kendisi sadece konuların bağlantısını verdi fakat bendeniz bu yazıda bağlantıların içerisindeki yazıların konumuzla alakalı kısımları alarak yetindim. Bağlantılara yazının sonundan erişebilirsiniz. Herkese iyi okumalar dilerim.

Sorular ve Cevapları

1- Kendinizi ve Yazılım Mühendisliği ile olan geçmişinizi kısaca anlatabilir misiniz?

1974 İzmir doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi İzmir’de (Narlıdere Oğuzhan İlkokulu ve Mehmet Seyfi Eraltay Lisesi) tamamladıktan sonra Almanya’da bulunan ailemin yanına gittim. Doksanlı yılların sonunda Almanya’nın Darmstadt şehrinde bulunan FH Darmstadt üniversiteden bilgisayar mühendisi olarak mezun oldum. Danışman ve programcı olarak Avrupa ve Türkiye’de çalışıyorum.

2- Sizce mühendisliğin tanımı nedir? 

Mühendis sorun çözen ve yaratıcı olandır. Bunu yapabilmesi için konusundaki araç gereçlere hakim olmasi gerekir. Nasıl yeni bir dili konuşmak için kelime hazinesinin genişletilmesi gerekiyorsa, mühendisinde araç, gereç ve metodoloji hazinesini genişletmesi, bunları kullanmasını bilmesi gerekir. Bu yüzden mühendislik biraz da zanaattir.

Bu konudaki yazım: http://www.kurumsaljava.com/2012/05/08/programcilik-sanat-mi-zanaat-mi/

3- Yazılım Mühendisliği’ndeki “Mühendislik” kelimesinin sebebi nedir? Moda olarak herseyin sonuna”mühendislik” kelimesi eklemekten mi geliyor, yoksa gerçekten “Mühendislik” ile alakası var mi? 

Yazılım mühendislikten daha ziyade el sanatı ya da zannattir. Yukarıda vermiş olduğum linkteki yazıyı okumanızı tavsıye ederim. Yazılımda mühendislik kelimesi yerinde değildir.

4- Çok yakın gibi görülen Bilgisayar Mühendisliği ile Yazılım Mühendisliğinin arasındaki farklar nelerdir? Bunları iş hayatından örneklerle ve tecrübelerinizle açiklayabilir misiniz?

Bu konudaki bir yazim: http://www.kurumsaljava.com/2012/07/26/bilgisayar-muhendisi-mi-yazilim-muhendisi-mi/

5- Yazılım Mühendisi, sadece uml bilen programcı mıdır ? Eğer değilse tam olarak kimdir ve geliştirilen projelerde nerededir?

Güzel soru, bu konuda bir blog yazmam lazim 🙂 Uml yazılımcının kullandığı araçlardan sadece bir tanesidir. Bunun gibi onlarca, yüzlerce aracı kullanır,kullanmak zorundadır. Programcı müşterinin isteklerini koda döken şahıstır. Kodladığı testlerle müşteri isteklerinin doğru şekilde programlandığını ispatlar. Bu yüzden test güdümlü yazılım önemlidir. Programcı mutlaka bu konuda kendisini geliştirmelidir.

Programcı en basit ve doğru olduğunu düşündüğü şekilde müşterinin isteklerini koda döker. Her zaman kodun okunur ve geliştirilebilir yapıda olmasına dikkat eder. Hangi müşteri istediğinin hangi zaman diliminde koda dönüştürülebileceği tahmini programcı yapar. Programcı tasarım prensiplerine hakimdir, kod yazarken devamlı onları göz önünde bulundurur.

6- Yazılım Mühendisinin bilmesi gereken 5 önemli şey nedir? 

  1. Tasarım prrensipleri
  2. Çevik yazılım süreçleri (extreme programming, scrum)
  3. Test güdümlü yazılım
  4. Değişik paradigmalarla çalışan programlama dillerine hakimiyet (prosedürel, nesneye yönelik ve fonsiyonel)
  5. Her gün pratik yapması gerektiği bilinci (kodkata.com)

7 – Bir öğrenci olarak bakıldığında, belli dertlerin, belli çözümleri getirdigi, Yazilim Mühendisliği’nin de bu çözümlerden biri olduğu görünüyor. Çözümler uluslar-arası olsada bazen bu dertler yerel oluyor ve bu yerel dertler, çözümleri başka biryerden ithal edenler için farklılıklar arz ediyor. Sizin de yazılım mühendisliği ile ilgili kaynaklarda okuduğunuz fakat Türkiye’de işlerin farklı yürüdüğü şeyler var mi? Var ise bunlar nelerdir?

Ben yurtdışında çalışıyorum, Türkiye’de olup bitenlerden ne yazık ki bu konuda fazla haberim yok.

8- Üniversiteyi içerisi, iş hayatını da dışarısı olarak kabul ederseniz,dısarıda yani sektörde işler nasıl yürüyor? Hala içeride bulunan oğrenciler için, dışarı çıkmadan önce neler yapmalarını tavsiye ederseniz?

Social skills denen konuda hazırlık; örneğin takım içinde çalışabilme, sorumluluk üstlenme, konsept geliştirip, takım arkadaşlarına açıklayabilme, yeniliklere açık olmak ve takip etmek, çevik yazılım süreçlerini inceleyip, bu konuda gerekli hazırlıkları yapmak. Dışarıdaki birçok projede artık çevik yazılım metodlari kullanılmakta. Programcı adayının bu konulara hakimiyeti önemli.

Reklamlar

4 comments on “Sorular ile Yazılım Mühendisliği 3/4 [Özcan Acar ile röportaj]

  1. Geri bildirim: Sorular ile Yazılım Mühendisliği 2/4 [Paul D. Paulson(Yurtdışında çalışan) ile röportaj] « Yazılım Mühendisliği

  2. Geri bildirim: Sorular ile Yazılım Mühendisliği 1/4 [Alan Blackwell(Kembiriç Üniversitesi) ile röportaj] « Yazılım Mühendisliği

  3. Geri bildirim: Sorular ile Yazılım Mühendisliği 4/4 [Cihat Altuntaş ile röportaj] « Yazılım Mühendisliği

  4. Geri bildirim: Kerem Vatandas – Software Researcher | Yazılım Mühendisliği Röportaj 3

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on Ağustos 21, 2012 by in Yazılım Mühendisliği and tagged , , .
%d blogcu bunu beğendi: